Eveniment Profit E-commerce – În căutarea eficienței, după ani de creștere accelerată – Ediția a VI-a

CONTEXT:

În ultimii ani, piața de e-commerce din România a cunoscut o creștere accelerată, impulsionată de digitalizare, pandemie și schimbarea comportamentului de consum. Însă această expansiune rapidă a fost urmată de o perioadă de stagnare și reașezare. 2024 a fost un an al temperării consumului și al consolidării modelelor de business. Anul 2025 a început sub semnul optimizării costurilor și a agilității operaționale.

  • Nu mai este suficient să vinzi mult – este vital să vinzi inteligent.
  • Magazinele online se concentrează pe marje, procese și retenție, nu doar pe volum.
  • Comerțul digital local trece printr-un proces de maturizare accelerată, determinat de factori externi: fiscalitate crescută, concurență globală, modificări în consum și lipsa predictibilității economice.
  • Supraviețuirea devine o miză la fel de mare ca scalarea.

PRESIUNE DIN 4 DIRECȚII-CHEIE

  • Macroeconomică: inflație, costuri mari la energie și transport, acces dificil la capital.
  • Fiscală: noi taxe, impozite crescute, reduceri de deductibilități.
  • Tehnologică: inovație accelerată, presiune pe digitalizare, AI, automatizări.
  • Concurență internațională: jucători globali (mai ales asiatici) cu prețuri mici, livrări rapide și regim fiscal avantajos.

MISIUNEA CONFERINȚEI

  • Să deschidă un dialog real între autorități, lideri locali și actori globali.
  • Să identifice soluții pentru supraviețuire și creștere sustenabilă.
  • Să contureze direcțiile strategice pentru e-commerce în România și regiune.

PUBLIC-ȚINTĂ

  • Antreprenori & fondatori e-commerce.
  • Retaileri & directori de marketing.
  • Curieri, fintech, banci, fonduri, start-up-uri.
  • Investitori, dezvoltatori de soluții, autorități.

TEME DE DISCUȚIE:

  • Cât poate crește piața anul acesta? Cum o poate face sănătos?
  • Concurența jucătorilor asiatici.
  • Evoluția plăților digitale în România si soluții concrete de creștere a vânzărilor prin intermediul plăților digitale.
  • Metode de plată care câștigă teren.
  • Produse și servicii care cresc piața de plăți digitale.
  • Proiecte de finanțare pentru economia digitală relevante pentru comerțul online.
  • Modificări fiscale care afectează domeniul.
  • Evoluții și așteptări pe final de an ale companiilor de e-commerce. Planuri pentru perioada următoare.
  • Ce așteptări au consumatorii și cum răspund magazinele online preferințelor în schimbare ale acestora.
  • Pregătiri de Black Friday.
  • Reducerile de preț – până la ce nivel sunt sustenabile? A ajuns piața dependentă de promoții?
  • Presiune pe veniturile populației – influențe pentru consum și vânzări online.
  • Ce se întâmplă pe piețele din regiune? Perspectiva regională.
  • Finanțări disponibile pentru adaptarea vânzărilor la mediul digital.
  • Provocări pentru extinderea internațională a companiilor/ magazinelor românești.
  • Problemele din transportul internațional, cum se reflectă în business.
  • Provocări pe piața curieratului.
  • Preferințe pentru delivery, schimbări în serviciile de curierat.
  • Cum stăm cu plățile în e-commerce?
  • Fraude online în e-commerce, fraude la shopping online. Care sunt tipurile de fraude? Cum te păzești de ele?
  • Trendurile majore care influențează piața e-commerce în 2025.
  • Tendințele care vor defini comerțul online în următorii 5 ani – de la inteligență artificială și plăți integrate, până la logistică automatizată și personalizare extremă.
  • Automatizarea proceselor, integrarea mai bună între canalele de vânzare, optimizarea operațiunilor de fulfillment și customer.
  • Ce îmbunătățiri sunt necesare în cadrul instituțional și al reglementărilor pentru a se asigura șanse egale de competitivitate în piață.
  • Evoluții pe diferite segmente ale pieței.
  • Provocări financiare pentru antreprenorii locali într-un context economic marcat de inflație, blocaje în lanțurile de furnizare, costuri crescute cu energia și materiile prime.
  • Problema retururilor, soluții.
  • Preocupări de sustenbilitate – problema ambalajelor, transportul etc.
  • Transformările și inovațiile tehnologice care vor avea cel mai mare impact pentru e-commerce în anii următori.
  • Provocări de logistică pe o piață tot mai aglomerată.
  • Cum au evoluat/s-au schimbat nevoile retailerilor și consumatorilor în online? Diferențe în funcție de domenii / segmente de piață.
  • Provocări pentru forța de muncă în comerțul online.
  • Cum pot fi soluționate cât mai bine problemele de aprovizionare pentru a dezvolta business-ul?
  • Cum se poate îmbina eficient canalul de vânzare online cu magazinul fizic?
  • Cum îți faci strategia de pricing a produsului.
  • Sfaturi pentru antreprenori la început de drum, când decid lansarea unui magazine online.
  • Provocări pentru start-up-uri în atragerea de investitori instituționali.
  • Soluții de optimizare a proceselor și operațiunilor, perspective pentru AI.
  • Inovații și tehnologii care transformă piața.
  • Provocări pentru securitatea datelor și a tranzacțiilor în comerțul online.

Evenimentul va fi LIVE pe Profit News TV, www.profit.ro și pe pagina de Facebook Profit.ro

Data: 30 Octombrie 2025

Unde: LIVE pe Profit News TV, www.profit.ro și pe pagina de Facebook Profit.ro

Moderator: Oana Osman – Redactor-Șef Profit.ro

10.00-10.05 – Discurs de deschidere Oana Osman – Redactor-Șef Profit.ro

10.05-12.00 – Dezbatere

• Victor Băltărețu – Secretar de Stat, Ministerul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului și Turismului

• Cosmin Neculiță – Șef serviciu, Direcția Generală Antifraudă Fiscală, ANAF

• Irina Pencea – General Manager, eMAG RO, BG, H

• Elena Gheorghe – Country Manager, PayU GPO România și Ungaria

• Cristian Pelivan – Director Executiv, Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO)

• Mihai Pătrașcu – CEO, evomag

• Costinel Ilie – Partener Manager, Vexio

Parteneri:
Parteneri media: